MailEnable 8 Webmail Attachment Ekler iken oluşan Lisans Sorununu Giderme

MailEnable 8 Webmail Üzerinden Ek Ekleyememe / Lisans Sorunu

Merhabalar Arkadaşlar,

MailEnable 8.x kurulu sunucularda, Webmail üzerinden ek yüklemeye çalıştıklarında sürümün genelinde kaynaklanan bir BUG’dan ötürü kullanıcılar genelde lisansa bağlı bir hata almaktadır.

Ücretsiz sürümde bu hatayı almalarının sebebi tamamaen yazılımcıların bir ihmalinden kaynaklanmakta ancak çözümü basit, bu dökümanda size çözüm aşamalarından bahsedeceğim.

Öncelik ile Registry Editor’ü açalım.

Start – Run – Regedit

Daha sonra aşağıdaki yolu takip edelim;

HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREWow6432NodeMail EnableMail EnableRegistration

Karşınıza gelecek ekranş aşağıdaki görseldeki ekran olmalıdır;

Resim 1

Burada, Install Key değeri eğer InstallKey olarak gözleniyor ise, öncelik ile Rename ederek Install ile Key arasına bir boşlık koyunuz.

Daha sonra, Install Key’e çift tıklayarak String düzenleme moduna geçiniz.

Resim 2

RAW: değerini silerek sadece lisans bilgisini bırakınız.

Resim 3

Kayıdı yukarıdaki resimde gözlemleyebileceğiniz gibi düzenledikten sonra, Plesk Services Monitor üzerinden Mail Server’i tamamen seçerek restart ediniz.

Resim 4

İşlemimiz bu kadar, artık müşterimiz Kontaktlar, Adres defteri ve Attachment ekleme gibi işlemleri Webmail üzerinden gerçekleştirebilir.

Suat Görgün

Yorum yapın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.